torstai 21. maaliskuuta 2013

Namibia 23. itsenäisyyspäivä.

Tää päivä on mennyt vakuutuksen nettisivujen kanssa tapellessa, kun yritän vihdoinkin tehdä vahingonkorvausilmoitusta. Miksenköhän aikaisemmin tajunnut, että sen voi tehdä netissä. hölmö nainen. Noh, Onneksi tytöt leipovat mokkapaloja(!) niin se vähän piristää tätä ukkosen masentamaa päivää. 

Koulussa on nyt ensimmäiset neljä koetta lusittu. Niistä takaisin tosin ollaan saatu vasta kielten kokeet. Ala-Aste arvosanalla Anniina sai kokeestaan 10+ ja mä sain 8-. Mun mielestä ihan hyvät suoritukset, ei suotta tuottanut paineita tollanen Anniinan saksan osaaminen mun espanjan tenttiin! :D Ollaan aika varmoja ettei tulla pääseen Event managementin tentistä läpi ja opettaja oli vielä kivasti perunut torstain tunnitkin niin ei saatu vieläkään tietää mitä tapahtuu. Mielessä pyörii kurssin lopettaminen ja sen tilalle jotain virtuaali AMK:sta etsiminen. Vaihtoehtoja on onneksi aika paljon ja edellisellä Event managementin tunnilla keräsin itselleni 11 kohdan listan miksi mun pitäisi lopettaa se kurssi niin ei hirveesti ainakaan tota motivaatioo jatkamaan ole! Äiti kuitenkin lohdutti mua, että äidin kullat pärjää aina, joten ei haittaa vaikka keskeyttäisin yhden kurssin!

Tää on taas tällänen etsi virhe kuvasta. Anniina on tainnu olla vähä väsyny lähtiessään kouluun eripari kengissä!

Koulun käytävänreunalla istuskellessa viimeisen kokeen jälkeen oli helppo hymyillä (omalle osaamattomuudelleen)

Tänään on tosiaan ollut meillä aika rauhallinen itsenäisyyspäivä. Yli puolet hostellin porukasta lähti Epupa Fallseille täksi pidennetyksi viikonlopuksi ja täällä hostellilla on TYLSÄÄ! Aamulla onneksi aurinko paistoi niin koitin vähän grillata itseäni, sama suunnitelma on nyt koko loppuviikoksi. Ilmeisesti pitäis tässä huomenissa tehdä yksi essee ainakin, ettei tule ensi viikolle kiirusta. Sen aihekkin on onneksi mielenkiintoinen, joten tällä kertaa ei ole mitään jäätävää stressiä, kuten on esimerkiksi event managementin assignmentista, jota en halua tehdä.

Ja koska kaikkia kuitenkin alkoi kiinnostamaan mitä jännää mun kurssin lopettamisen listassa oli niin tässäpä se kaikessa kauneudessaan:

1. Opettaja ei ole millään tavalla innostava, enkä ole Huligaani (joksi se kutsuu opiskelijoita)!
2. En pysy kärryillä tunneilla.
3. Kirjan lukeminen ei kiinnosta.
4. Yllämainittujen asioiden vuoksi on motivaatio nollissa.
5. En osaa tehdä tehtäviä ja esseitä oikein.
6. Paikallisten esimerkkien kautta (joita on paljon!) en opi järjestämään tapahtumia Suomessa.
7. Mun tietous Namibian tapahtuma kannasta puuttuu.
8. Kurssilla hävettää olla, koska ollaan niin laiskoja.
9. Ollaan opittu huonoille tavoille Ikaalisissa.
10. En osaa englantia, afrikaansia tai mitään muutakaan kieltä (paitsi suomea) Mitä tarkoittaa Kapish?!?
11. En tiedä mitään Fifasta, enkä edes osannut aluksi kirjoittaa sitä oikein.

Ei muuta kuin opiskelun intoa kaikille muillekkin koulunsa kanssa painiville, nokka kohti uusia pettymyksiä ja ensi viikolla taas uusi espanjan tentti. (tähän joku voisi muistella mun lukioaikaista espanjan opettajaani, joka sanoi mulle koko luokan edessä, että olen huonoin opiskelija, joka sen kursseilla on koskaan ollut. Kiitos!)

8 kommenttia:

  1. kapish tarkottaa "ymmärsitkö?" Sen verran mää olen elokuvista oppinu =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Italiasta. Capisce? tarkoittaa ymmärrätkö? englantilaisittain se on vääntynyt siihen kapish-muotoon. nimim. googlasin.

      Poista
    2. Oon niin blondi etten oo tajunnu googlata :D Kirjotin kuitenkin viimeksi vihkooni, että "Nyt loppu tää kurssi! Kapish?" ja aijon myös pysyä kannassani (vaikka yllättävää kyllä pääsin ekasta assignmentista läpi!)

      Poista
  2. Ai niin, piti kysyä miten niin Ikaalisissa on opittu huonoille tavoille? :D
    Kokemustuutorikoulutuksessa kun puhuttiin opiskelijan kannanotosta, jolla voi esim. antaa palautetta ala-arvoisesta opetuksesta ni mietin ketä meillä olis iksussa josta vois valittaa. Listasta löytyy ainakin Jukkis, Timppa ja Asko :D

    Mut nyt meillä on International Cultures kurssi joka mun mielestä todella hyvä. Opettaja puhuu koko ajan englantia (tosin kuin International Marketing kurssin ope) ja siellä ei oo mitään kalvorallia vaan keskustelua ja pohdintaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta kyllä tulee ikävä ikaalisten kalvosulkeisia kun kaikki kulkee videotykin kautta täällä :D Oon ihan tyytyväinen opetuksen huonoon tasoon, niin ei munkaan tarvi oikeen mitään koskaan lukee tai tehdä :D

      Poista
  3. Joo täällä kans tulee välillä ikävä Ikaalisiin! Me oltiin myös managing special events kursilla mut lopetettiin se ku tuntu vähän liian rankalle ja otettiin tilalle bar management :D huomenna ois vielä yks hullu koe mihin pitäis tälläki hetkel lukee. En vaan pysty ku aina ku alotan lukemisen mulle tulee sen opettajan naama mieleen. Ja arvaat varmaan et ei oo ihan lemppari..onneks huomen pääsee nuovoon ja lauantaina pool partyt! :p Hauskaa lomaa teille ja muistakaa ny rentoutuu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bar management! Ihan sikahyvä! Nyt tänään aletaan rentoutuun. Ennen lounaska aukes jo eka kaljapullokin (mulla ja jartsalla)! Toivottavasti teilläki menee noi inhottavat kokeet läpi, se on tyhmää kun ulkomaillakin opiskellessa pitää muka oikeesti opiskella!

      Poista